ირან – თურქმენეთის საზღვარზე ურიკების შემცვლელი სერაქსის სარკინიგზო კვანძის გაფართოების პროექტი, საქართველოზე გამავალ დერეფანს დამატებითი კონკურენციის წინაშე აყენებს

ბოლო წლებში ირანი აქტიურად ავითარებს სატრანსპორტო ინფრასტრუქტურას. განსაკუთრებული ყურადღება ექცევა სარკინიგზო დერეფნებს, რომლებიც ქვეყანას მეზობელ სახელმწიფოებთან აკავშირებს.


ირანზე გამავალი სამხრეთ დერეფანი საქართველოზე გამავალ მარშრუტს კონკურენციას უწევს. ამ თვალსაზრისით, ნებისმიერი ინფრასტრუქტურული პროექტი, ცენტრალური აზიიდან სამხრეთ დერეფნით ტვირთების გადმორთვისა და საქართველოს სატრანსპორტო დერეფნის ალტერნატივად უნდა იქნეს განხილული.

ირანზე გამავალ სამხრეთ დერეფნის ერთ-ერთ საკვანძო ობიექტს ირან–თურქმენეთის საზღვარზე მდებარე სერაქსის სარკინიგზო სადგური წარმოადგენს.

სერაქსის რკინიგზის სადგური, 1520 – 1435 მმ ლიანდაგების შეპირაპირება და ურიკების შეცვლა ხორციელდება, ირანის უკიდურეს ჩრდილო–აღმოსავლეთ რეგიონში მდებარეობს.


სერაქსის სადგურის გავლით გაედინება ტვირთების მნიშვნელოვანი მოცულობა, რაც მას თურქმენეთთან და რეგიონის სხვა სახელმწიფოებთან ეკონომიკური კავშირების  მთავარ ცენტრად წარმოაჩენს.

გარდა ამისა, სერაქსის სატრანსპორტო კვანძი აქტიურად გამოიყენება საერთაშორისო ინიციატივებისთვის, კერძოდ ჩრდილოეთ–სამხრეთის და აღმოსავლეთ–დასავლეთის დერეფნების განვითარებისთვის.ახლახანს ირანის და თურქმენეთის სარკინიგზო უწყებების ხელმძღვანელებმა ხელი მოაწერეს სერაქსის სარკინიგზო სადგურის ინფრასტრუქტურის გაფართოების პროექტს, რომელიც ურიკების შემცვლელი ორი სარკინიგზო ხაზის დამატებას და სადგურის გამტარუნარიანობის გაზრდას ითვალისწინებს.

ინფრასტრუქტურული პროექტის მთავარი მიზანია სერაქსის სარკინიგზო სადგურის გავლით ტვირთების გადაადგილების დაჩქარება და სასაზღვრო გამშვები პუნქტის გამტარუნარიანობის გაზრდა. არსებული მდგომარეობით, სადგური წელიწადში 2.0–2.5 მლნ ტონა ტვირთს ატარებს.


მოლაპარაკებების საფუძველზე გადაწყდა, თურქმენეთის რკინიგზის მიერ მუდმივ ბრუნვაში 200 დან 300 ერთეულამდე უზბეკეთის ვაგონების დაამატება, რაც გაზრდის საერთაშორისო სატვირთო გადაზიდვების გამტარუნარიანობას და გააუმჯობესებს სავაგონო პარკის ბრუნვის სიჩქარეს.

სერაქსის სადგურის გაფართოება აღმოფხვრის ვიწრო ადგილს და უზრუნველყოფს ტვირთების შეუფერხებელ ტრანზიტს, რაც ერთობლიობაში მნიშვნელოვნად შეამცირებს ლოდინის დროსა და ლოჯისტიკურ ხარჯებს. პარალელურად თითქმის ორჯერ გაიზრდება სერაქსის სარკინიგზო სადგურის გამტარუნარიანობა.


ამ თვალსაზრისით, ირან–თურქმენეთის საზღვარზე ურიკების შემცვლელი სერაქსის სარკინიგზო კვანძის გაფართოების პროექტი საქართველოზე გამავალი დერეფნის ერთ-ერთ ალტერნატივად უნდა იქნეს განხილული.

Total
0
Shares
Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Previous Post

ზარალიანი სარკინიგზო სამგზავრო გადაყვანები – ხარჯები შემოსავლებს 60%-ით აღემატება. რატომ უნდა აფინანსებდეს გადასახადის გადამხდელი წამგებიან სამგზავრო გადაყვანებს? არსებობს დარგის კრიზისიდან გამოყვანის სახელმწიფო სტრატეგია?

Next Post

„სატრანსპორტო დერეფნის კვლევის ცენტრი“ – უსაფრთხოების მოთხოვნების მკაცრი შეზღუდვების გამო ვერ დაესწრება თბილისში გამართულ აბრეშუმის გზის ფორუმს

Related Posts

ბოლო წლებში შუა დერეფნის ყაზახეთის მონაკვეთზე  გადაზიდვები 6 ჯერ გაიზარდა, რამდენად ადეკვატურად აისახა  ზრდის ასეთი მაღალი ტენდენცია საქართველოს ნავსადგურებზე და სატრანსპორტო ინფრასტრუქტურაზე?

ახლახანს ყახახურმა მედიამ, ქვეყნის სამთავრობო უწყებების ინფორმაციაზე დაყრდნობით, შუა დერეფნის, მას ასევე ტრანსკასპიურ საერთაშორისო სატრანსპორტო მარშრუტად (TITR) მოიხსენიებენ,…
მეტის ნახვა

ქვეყნის სატრანსპორტო პოლიტიკის 15 პრიორიტეტი

სახელმწიფოს მიერ პრიორიტეტულად აღიარებული სატრანსპორტო დერეფნის ეკონომიკური შესაძლებლობების და მისი მიმზიდველობის გამოსავლენად, „სატრანსპორტო დერეფნის კვლევის ცენტრმა“ კომპლექსური კვლევის…
მეტის ნახვა

როგორია  სომხეთის რკინიგზის როლი შუა დერეფნის ტვირთებით მომარაგებაში

შუა დერეფნის ტვირთწარმომქმნელ ჩინეთის და ცენტრალური აზიის  ქვეყნებთან ერთად, არანაკლებ მნიშვნელოვანია, საქართველოს სარკინიგზო ქსელთან ტექნოლოგიურად დაკავშირებული სომხეთის რკინიგზის…
მეტის ნახვა