საქართველოზე გამავალი სატრანსპორტო დერეფნის კონკურენტუნარიანობას, მნიშვნელოვნად განსაზღვრავს ქვეყნებს შორის კოორდინირებული სატარიფო პოლიტიკა

საქართველოზე გამავალი სატრანსპორტო დერეფნის კონკურენტუნარიანობას, მნიშვნელოვნად განსაზღვრავს შუა დერეფნის ქვეყნებს შორის კოორდინირებული სატარიფო პოლიტიკის გატარება.

გარდა ამისა, დერეფნის კონკურენტუნარიანობა პირველ რიგში დამოკიდებულია ალტერნატიულ დერეფნებზე სატარიფო ფასდაკლებებზე.

ერთ – ერთი ნათელი მაგალითი ყაზახეთია, რომელიც აწარმოებს მოქნილ სატარიფო პოლიტიკას, მიუხედავად იმისა, რომ ყაზახეთი შუა დერეფნისათვის წარმოადგენს ძირითადად ტვირთწარმომქნელ არეალს, იგი აქტიურად ახორციელებს კონკურენტ, ძირითადად რუსეთზე გამავალ დერეფნებზე სატარიფო ფასადაკლებების პოლიტიკას.

ყაზახეთმა 2024 წლის ნოემბერში, ტვირთების მოზიდვისათვის „ჩრდილოეთ – სამხრეთ“ დერეფნისათვის აამოქმედა 50% იანი ფასდაკლება, რითაც საგრძნობლად შეამცირა საქართველოზე გამავალი ალტერნატიული დერეფნის მიმზიდველობა.

როდესაც ამა თუ იმ დერეფნის კოორდინაციაზეა საუბარი, გარდა სატარიფო ფასდაკლებებისა, მნიშვნელოვანია დერეფნის მთელ სიგრძეზე ერთიანი ლოგისტიკური ოპერატორის ამოქმედება.

ამ თვალსაზრისით, რუსეთმა ყაზახეთმა და თურქმენეთმა შეძლეს ერთიანი ლოგისტიკური ოპერატორზე შეთანხმების მიღწევა.

შუა დერეფნით, მიუხედავად შეთანხმებისა ერთიანი ოპერატორის ამოქმედების შესახებ, რასაც 2023 წელს თბილისში აბრეშუმის გზის ფორუმზე ოფიციალურად მოეწერა ხელი, დღემდე ვერ მოხერხდა გადაზიდვების მთელ მარშრუტზე ერთიანი ოპერატორის მოდელის რეალურად ამოქმედება, რაც ამცირებს დერეფნის კონკურენტუნარიანობას.

ყაზახეთის მიერ, 50% იანი ფასდაკლების განხორიელება და ერთიანი ლოგისტიკური ოპერატორის მოდელის ამოქმედება, ნათელი მაგალითია იმის, რომ ალტერნატიული დერეფნები ეფექტიანად იყენებენ, ქვეყნებს შორის კოორდინაციის მოქნილ ინსტრუმებტებს.

შედეგად, სახეზეა შუა დერეფნის ეკონომიკური შესაძლებლობის დაბალი ხარისხით გამოყენება, ყოველივე კი, მოითხოვს სახელმწიფოთა პირველი პირების დონეზე კონცეპტუალურ საკითხებში შეთანხმებას.

Total
0
Shares
Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Previous Post

როგორ ვიყენებთ საქართველოზე გამავალი დერეფნის ეკონომიკურ შესაძლებლობას – ნავსადგურები

Next Post

სარეიტინგო სააგენტო “Fitch”-მა “საქართველოს რკინიგზის” საკრედიტო რეიტინგის მოლოდინი “პოზიტიურიდან” “სტაბილურამდე” შეამცირა

Related Posts

ჩინეთი რუსეთის გვერდის ავლით ჩინეთ –  ყირგიზეთ – უზბეკეთის სარკინიგზო დერეფანს ანვითარებს

2024 წლის ბოლოს საზეიმოდ საფუძველი ჩაეყარა ჩინეთ – ყირგიზეთ – უზბეკეთის სარკინიგზო დერეფნის მშენებლობის პროექტს. რა გავლენა ექნება…
მეტის ნახვა

ბალტიის ქვეყნების მიმართ რუსეთის  აგრესიული სატრანსპორტო პოლიტიკის შედეგები

საბჭოთა კავშირის დაშლის შემდგომ, ბალტიისპირეთის ქვეყნებს მემკვიდრეობით დარჩათ, იმ პერიოდისათვის რუსეთის ექსპორტზე ორიენტირებული თანამედროვე სანავსადგურე და სარკინიგზო ინფრასტრუქტურა,…
მეტის ნახვა

საქართველოს ნავსადგურებში, წარმატებით გაიარა ტესტირება და ამოქმედდა  საზღვაო ტრანსპორტის გაციფრულების პროექტი

ევროპის რეკონსტრუქციისა და განვითარების ბანკის (EBRD) და დიდი ბრიტანეთის კარგი მმართველობის ფონდის (UK Good Governance Fund) ხელშეწყობით საქართველოს…
მეტის ნახვა