საქართველო საპორტო ინფრასტრუქტურის კავშირებადობის ინდექსის (Liner Shipping Connectivity Index – LSCI) მიხედვით, მსოფლიოში 116 – ე ადგილზეა

გაეროს მიერ შემუშავებული საპორტო ინფრასტრუქტურის კავშირებადობის ინდექსი წამოადგენს მნიშვნელოვან მაჩვენებელს, რომელიც მიუთითებს, გლუბალურ საზღვაო გადაზიდვების ქსელებში ამა თუ იმ ქვეყნის ნავსადგურების ინტერგრაციას, რაც სატრანსპორტო კავშირებით უზრუნველყოფს მსოფლიო ბაზრებზე წვდომას.

საპორტო ინფრასტრუქტურის კავშირებადობის ინდექსი მოიცავს, იმ ქვეკრიტერიუმების ერთობლიობას, რომელიც განსაზღვრავს, საქართველოს ნავსადგურებების მიერ საკონტეინერო გემებით მსოფლიოს სხვა ნავსადგურებთან კავშირებადობის ინტენსიობას, ხაზების რეგულარობას, ასევე გემების ტევადობას. ამ კომპონენტების საშუალო მაჩვენებლის მიხედვით საქართველო 179 სახელმწიფოს შორის 2024 წლის დეკემბრის მდგომარეობით 116 – ე პოზიციაზეა.

საქართველოსთვის, რომელიც შუა დერეფნის საკვანძო ადგილაასაა განლაგებული, მნიშვნელოვანია კავშირებადობის გაზრდა პირველ რიგში შავი ზღვის აუზის ქვეყნებთან. ბუნებრივია 116 – ადგილი, გლობალურ გადაზიდვების სფეროში, მიუთითებს საზღვაო სერვისების განუვითარებლობაზე.

აღსანიშნავია, რომ საქართველოს გააჩნია ყველა, საზღვაო ქვეყნისათვის დამახასიათებელი ატრიბუტი, მათ შორის: საზღვაო დროშა, სახელმწიფო საზღვაო მარეგულირებელი ორგანო, დანერეგილია დროშის სახელმწიფო კონტროლი, გააჩნია ნავსადგურები, სამაშველო საკოორდინაციო ცენტრი, ჰიდროგრაფიული სამსახური, მეზღვაურების მომზადების სასწავლო ცენტრები, პერსონალი – 20 000 მდე მეზღვაური, წარმოადგენს ნავსადურის სახელმწიფო კონტროლის შავი ზღვის მემორანდუმის მხარეს, მეზღვაურთა დასაქმების კუთხით გაფორმებული აქვს 70 ზე მეტ სახელმწიფოსთან მემორანდუმი.

ზემოჩამოთვლილი ატრიბუტების არსებობის პირობებში, საქართველოს, კავშირებადობის ინდექსის მიხედვით 116 – ე საფეხური, რამდენად შეესაბამება საზღვაო ამბიციის ქვეყანას? რა თქმა უნდა არა.

დამატებით იბქდება კითხვა, ახლო მომავალში, ხომ არ წარმოჩინდება საქართველოს სანავსადგურე ინფრასტრუქურა შუა დერეფნის კონკურენტუნარიანობის შემზღუდავ ფაქტორად?

გასათვალიწინებელია, რომ შავი ზღვის აუზის ქვეყნებში, საქართველო, ბოლო ადგილზე იმყოფება: თურქეთი – მე 18 ადგილი, რუსეთი – 32 ე ადგილი, რუმინეთი – 82 ე ადგილი, ბულგარეთი – 114 – ე ადგილი, უკრაინა – 143 – ე ადგილი (ომამდე 62 – ე ადგილი), საქართველო 116 – ე ადგილი

Total
0
Shares
Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Previous Post

სარეიტინგო სააგენტო “Fitch”-მა “საქართველოს რკინიგზის” საკრედიტო რეიტინგის მოლოდინი “პოზიტიურიდან” “სტაბილურამდე” შეამცირა

Next Post
როგორ იმოქმედებს სომხეთ - აზერბაიჯანის შორის სატრანსპორტო დერეფნის გახსნა საქართველოს სატრანზიტო პოტენციალზე?

როგორ იმოქმედებს სომხეთ – აზერბაიჯანის შორის სატრანსპორტო დერეფნის გახსნა საქართველოს სატრანზიტო პოტენციალზე?

Related Posts

ქვეყნის ეკონომიკის ზრდის ფონზე შემცირებული ადგილობრივი სარკინიგზო გადაზიდვები

ბოლო წლებში ქვეყნის ეკონომიკის ზრდი მაღალი მაჩვენებელების დაფიქსირების ფონზე, რამდენადაც პარადოქსულად არ უნდა მოგვეჩვენოს, პერმანენტულად მცირდება საქართველოს რკინიგზაზე…
მეტის ნახვა

რუსეთის სტრატეგიული ჩრდილოეთ საზღვაო მარშრუტის პერსპექტივები

ბოლო წლებში, აღმოსავლეთ აზიის რეგიონთან სავაჭრო კავშირების გასაღრმავებლად, ჩრდილოეთ საზღვაო მარშრუტი რუსეთის ევროპული ნაწილისათვის  სტრატეგიულ მნიშვნელობას იძენს.  …
მეტის ნახვა

უკრაინის ნავსადგურებმა საომარი მოქმედების  პირობებში ტვირთბრუნვის სარეკორდო მაჩვენებელს მიაღწიეს

საომარ პირობებში, 2024 წლის შედეგების მიხედვით უკრაინის ნავსადგურებმა ჯამურად 97 მლნ ტონა ტვირთი გადაამუშავეს, აღნიშნული მაჩვენებელი 57% ით…
მეტის ნახვა