დივრიგი – ყარსი – საქართველოს საზღვარი –  სარკინიგზო პროექტის პერსპექტივა

დ. გოჩავა – რკინიგზის ექსპერტი მოსაზრება

თურქეთის მთავრობამ თავისი საქმიანობის პრიორიტეტად გაიხადა „შუა დერეფნის“ სარკინიგზო მდგენელის განვითარება თავის ტერიტორიაზე.

 მთავრობამ მიიღო „ტრანსპორტის და ლოგისტიკის განვითარების გენერალური გეგმა 2053 წლამდე“ (Transport and Logistics Master Plan 2053 – U2053), რომელიც ითვალისწინებს თურქეთის «გადაქცევას „შუა დერეფნის“ ლოგისტიკურ ბაზად» (“become a logistics base in the Middle Corridor”).

  თურქეთის მთავრობა განიხილავს „შუა დერეფნის“ სარკინიგზო ინფრასტრუქტურაზე ორიენტირებულ რამდენიმე საინვესტიციო პროექტს, რომელიც, როგორც მოელიან, გარდაქმნის დერეფანს გრძელვადიან პერსპექტივაში მიმზიდველ სატრანსპორტო არტერიად. მათ შორის იგულისხმება სარკინიგზო ხაზის „დივრიგი – ყარსი – საქართველოს საზღვარი“ და სტამბოლში „სულთან სელიმ იავუზის ხიდზე“ სარკინიგზო მიმოსვლის რეაბილიტაცია და მოდერნიზაცია. აღნიშნული ამბიციური საინვესტიციო პროგრამის მთავარი მხარდამჭერია “მსოფლიო ბანკი”.

რკინიგზის ექსპერტის მოსაზრებით, 660 კმ სიგრძის სარკინიგზო ხაზის „დივრიგი – ყარსი – საქართველოს საზღვარი“ მოდერნიზაციის პროექტის ტექნიკურ-ეკონომიკურ მახასიათებლების და ერთობლიობაში  პროექტის რეალიზაციის შემდეგ თურქეთის და საქართველოს რკინიგზებს შორის სხვაობა დაახლოებით იქნება ისეთი, როგორიცაა სხვაობა “სქური წალენჯიხასა” და “ბარსელონას” შორის… და ეს სხვაობა კიდევ უფრო გაიზრდება დროთა განმავლობაში, თუ რამე არ ვიღონეთ…

Total
0
Shares
Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Previous Post

ბათუმის ნავსადგური სანახევროდაა დატვირთული –  ნავთობის ნავმისადგომები – 12 % ით,   საბორნე კომპლექსი – 28 % ით, საკონტეინერო ტერმინალი – 45 % ით, მშრალი ტვირთების ნავმისადგომები – 70 % ით

Next Post

შუა დერეფნით ჩინეთიდან ბლოკმატარებლების გაზრდის  რეზერვი არსებობს

Related Posts

რუსეთიდან ქართველი მძღოლების დეპორტირების გახშირებულმა შემთხვევებმა შეუქცევადი ტენდენცია მიიღო, მძღოლები  სახელმწიფოს მხრიდან გადაწყვეტილების მიღების მოლოდინში არიან

რუსეთის ფედერაციის ტერიტორიაზე საემიგრაციო პოლიტიკის გამკაცრების შედეგად, ქართველი გადამზიდავი მძღოლების დეპორტირების გახშირებულმა შემთხვევებმა შეუქცევადი ტენდენცია მიიღო. სულ უფრო…
მეტის ნახვა

ყაზახეთი, აზერბაიჯანი და თურქმენეთი საკუთარ ფლოტს ადგილობრივ გემთსაშენებში  წარმოებული  გემებით ავსებენ, საქართველოში გემთსაშენი საწარმოს შექმნა ჯერ კიდევ  დაპირებად რჩება

კასპიის ზღვაზე სხვადასხვა ტიპის მცირე წყალწყვის გემების დეფიციტი ზღუდავს სატრანსპორტო  დერეფნის გამტარუნარიანობას. ამ სტრატეგიული ამოცანის გადასაწყვეტად კასპიის ზღვის…
მეტის ნახვა

საქართველო საპორტო ინფრასტრუქტურის კავშირებადობის ინდექსის (Liner Shipping Connectivity Index – LSCI) მიხედვით, მსოფლიოში 116 – ე ადგილზეა

გაეროს მიერ შემუშავებული საპორტო ინფრასტრუქტურის კავშირებადობის ინდექსი წამოადგენს მნიშვნელოვან მაჩვენებელს, რომელიც მიუთითებს, გლუბალურ საზღვაო გადაზიდვების ქსელებში ამა თუ…
მეტის ნახვა