ჩინეთ – ყაზახეთის საზღვარზე შუა დერეფანზე ორიენტირებული ხორგოსის მშრალი პორტი მიმდინარე წელს 10 000 ბლოკმატარებელს გაატარებს   

ბოლო პერიოდში, ჩინეთი – ევროპა – ჩინეთის მიმართულებით სახმელეთო გადაზიდვების ზრდამ, დღის წესრიგში დააყენა ყაზახეთ – ჩინეთის საზღვარზე განლაგებული სახმელეთო ტერმინალების ინფრასტრუქტურის გაფართოების აუცილებლობა.

ყახაზეთ – ჩინეთის საზღვარზე ჩინეთის მხრიდან სხვადასხვა დატვირთვით ორი სასაზღვრო გადასასვლელი ალაშაკოუ და ხორგოსი ფუნციონირებს.

ალაშანკოუ ძირითადად რუსეთის ტრანციმბირულ დერეფანს უზრუნველყოფს ტვირთებით, ხორგოსი ყაზახეთის გავლით შუა დერეფნის მიმართულებაზეა ორიენტირებული.

ამ თვალსაზრისით ყახაზეთ – ჩინეთის საზღვარზე განლაგებულ ხორგოსის სარკინიგზო ტერმინალს, მნიშვნელოვანი ადგილი უჭირავს შუა დერეფნით საკონტეინერო ბლოკმატარებლების ფორმირებაში.

ხორგოსის ტერმინალი ცენტრალურ აზიაში ყველაზე მხსვილ მშრალ პორტს წარმოადგენს. ექსპლუატაციაში 2015 წელს იქნა გაშვებული და ყაზახეთ – ჩინეთის საზღვარზე – 103 ჰექტარზეა განთავსებული.

2025 წლის 5 თვეში ჩინეთ – ყაზახეთის საზღვარზე განლაგებული ხორგოსის რკინიგზის ტერმინალით   ჩინეთი-ევროპისა და ცენტრალური აზიის მიმართულებით 4 480 სატვირთო საკონტეინერო ბლოკმატარებელმა გაიარა, რაც გასული წლის ანალოგიურ პერიოდთან შედარებით 27 % ით მეტია (იხ დიაგრამა).

თვალნათელია ბოლო 10 წელიწადში ხორგოსის ტერმინალით გატერებული ბლოკმატარებლების ზრდის ტენდეცია, კერძოდ ოდესაღაც საფოსტო დანიშნულების სარკინიგზო სადგური, სადღეისოდ ტვირთნაკადების გამანაწილებელ მძლავრ სატრანსპორტო კვანძად ყალიბდება.

თუ 2016 წელს ტერმინალით, მხოლოდ 390 ერთეული ბლოკმატარებელი იქნა გატარებული 2024 წელს 7 700 მდე გაიზარდა.

აღსანიშნავია, რომ თუ ხორგოსის რკინიგზის ტერმინალიდან  ბლოკმატერებლების ფორმირების ეს ტემპი შენარჩუნდება 2025 წლის ბოლოს ტერმინალიდან გატარებული ბლოკმატარებლების რაოდენობა  10 000 ს გადააჭარბებს.

რაც შეეხება, ხორგოსის სასაზღვრო გადასასვლელს, ბოლო 10 წლის განმავლობაში ტვირთბრუნვა 12 ჯერ გაიზარდა (იხ დიაგრამა).

ბოლო 10 წლის ტვირთბრუნვის ზრდის დინამიკა ნათლად მიუთითებს ხორგოსის ტერმინალის განვითარების პერსპეტივაზე, რაც შუა დერეფნით დამატებითი ტვირთების მომარაგეგაში აიასახება.

2024 წლის მონაცემებით ხორგოსის სადგურის გავლით 18 ქვეყნის დანიშნულებით, 80 სხვადასხვა საერთაშორისო მარშრუტი ხორციელდება.  

ხორგოსის ტერმინალის ტვირთბრუნვის ზრდაზე, მნიშვნელოვანი გავლენა იქონია, ბოლო წლებში, ყაზახეთის ტერიტორიაზე ევროპული 1435 მმ ევროპული სარკინიგზო ქსელის მოწყობამ.

ევროპული სარკინიგზო ქსელის მოწყობით, ტერმინალის გამტარუნარიანობა წინა წლებთან შედარებით ორჯერ გაიზარდა, რითაც შესაძლებელი გახდა დღეში 20 მდე სარკინიგზო ბლოკმატარებლის ფორმირება და სხვადასხვა დერეფნებით გაშვება.

ხორგოსის ტერმინალის ტვირთბრუნვის და ბლოკმატარებლების ზრდა დამოკიდებულია 1435 მმ ლიანდიდან 1520 მმ ლიანდზე ან პირიქით საკონტეინერო ოპერაციებისთვის განკუთვნილი დამატებითი გადამტვირთავი კომპექსების მოწყობაზე, რომელთა რაოდენობა ბოლო წლებში  ინტენსიურად იზრდება.

Total
0
Shares
Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Previous Post

საქართველოს ავტომაგისტრალებზე ტრანზიტული სატვირთო ტრანსპორტის ნახევარი ყაზბეგის გამშვები პუნქტის გავლით მოძრაობს

Next Post

Royal Caribbean თან მემორანდუმის გაუქმებით ქვეყანამ საკრუიზო ბიზნესის განვითარების პერსპექტივა დაკარგა

Related Posts

რუსეთის მხრიდან ზემო ლარსის საბაჟო – გამშვები პუნქტის გაფართოებამ გამტარუნარიანობა ორჯერ გაზარდა – რატომ ფერხდება სატვირთოების გადაადგილება საზღვარზე?

რუსეთის მიერ ზემო ლარსის საბაჟო – გამშვები პუნქტის რეკონსტრუქციის შემდგომ, სატვირთო ავტოტრანსპორტისთვის განკუთვნილი ზოლების რაოდენობა 4  დან 13…
მეტის ნახვა

ყაზახეთის რკინიგზაზე კერძო ოპერატორების დაშვება 2027 წლიდან იქნება შესაძლებელი

ყაზახეთის  სარკინიგზო ტრანსპორტის განვითარების დოკუმენტის საფუძველზე, სახელმწიფოს აქტიური ჩართულობით – ყაზახეთის რკინიგზის რეფორმირების პროცესი მიმდინარეობს, რომელიც 2027 წლისათვის…
მეტის ნახვა

ქვეყნის სატრანსპორტო ინფრასტრუქტურის განუვითარებლობის ძირითადი მიზეზი – ტრანსპორტის სფეროში პირდაპირი უცხოური ინვესტიციების FDI ნაკლებობაა

როდესაც ქვეყნის სატრანსპორტო ინფრასტრუქტურის  სრულფასოვან ფუნქციონირებაზეა საუბარი, კონკრეტულად კი მიზეზებზე, თუ რომელი ძირითადი განმაპირობებელი ფაქტორები განსაზღვრავს, დერეფნის საქართველოს…
მეტის ნახვა