უკრაინის ნავსადგურებმა საომარი მოქმედების  პირობებში ტვირთბრუნვის სარეკორდო მაჩვენებელს მიაღწიეს

საომარ პირობებში, 2024 წლის შედეგების მიხედვით უკრაინის ნავსადგურებმა ჯამურად 97 მლნ ტონა ტვირთი გადაამუშავეს, აღნიშნული მაჩვენებელი 57% ით აღემატება  2023 წლის ტვირთბრუნვას, როდესაც უკრაინის ნავსადგურებმა 62 მლნ ტონა გადაამუშავეს.

შედარებისათვის, რუსეთის უკრაინაში სრულმასშტაბიან შეჭრამდე, 2021 წელს უკრაინის ნავსადგურების ჯამური ტვირთბრუნვა 153.3 მლნ ტონას შეადგენდა, 2020 წელს  – 159.1 მლნ ტონას.

უკრაინის ნავსადგურების ტვირთბრუნვის ზრდაში, განსაკუთრებით გამოსაყოფია, დუნაის აუზის ნავსადგურების კლასტერი, რომლებმაც საერთაშორისო პარტნიორების დახმარებით, ტვირთების დაუბრკოლებლივ ტრანსპორტირებისათვის შექმნეს ალტერნატიული სასურსათო დერეფანი.

განსაკუთრებით გამოსაყოფია კონსტანცის ნავსადგური, სადაც 2025 წელს ხორბლის ტერმინალის გასაფართოებლად 23 მლნ ევროს ინვესტიცია ჩაიდება, აღნიშნულ ტერმინალში მოხდება უკრაინული ხორბლის დროებითი დასაწყობება.

კონსტანცის ტერმინალის ხორბლის საცავების არსებული სიმძლავრე – 110 ათასი ტონიდან 180 ათას ტონამდე გაიზრდება.

კონსტანცის ნავსადგურის ახალ ტერმინალს შესაძლებლობა ექნება, უკრაინიდან მცირე ბარჟების საშუალებით მიიღოს საათში 350 ტონა ხორბალი და გადატვირთოს დიდი მოცულობის გემებში საატში 800 დან 1000 ტონამდე ხორბალი.

კონსტანცის ნავსადგურის ხორბლის ტერმინალის გაფართოების სამუშაოები 2025 წელს დაიწყება და 2026 წელს  დასრულდება.

Total
0
Shares
Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Previous Post

დაუსრულებელი ინფრასტრუქტურული საგზაო პროექტების  გავლენა ქვეყნის ეკონომიკაზე  (ნაწილი II)

Next Post

მსოფლიო გემთმშენებლობის შეკვეთების 65 % – ჩინეთს ეკუთვნის

Related Posts

ირანის საზღვარზე ასტარის ტერმინალის გახსნით აზერბაიჯანი ლოგისტუკურ შესაძლებლობებს ზრდის

აზერბაიჯანი სატრანსპორტო სფეროში საკუთარი თუ უცხოური ინვესტიციების მოზიდვის შედეგად, ინტენსიურად ავითარებს ქვეყნის სატრანსპორტო – ლოგისტიკურ შესაძლებლობებს. ალიათის ნავსადგურში…
მეტის ნახვა

როგორ ვიყენებთ საქართველოზე გამავალი დერეფნის ეკონომიკურ შესაძლებლობას – რკინიგზა

მიუხედავად იმისა, რომ 2024 წელი ჯერ დასრულებული არ არის, გვაქვს შესაძლებლობა შევაჯომოთ, სატრანსპორტო დერეფნის ძირითადი რგოლის – რკინიგზის…
მეტის ნახვა

დერეფნის საქართველოს მონაკვეთის განუვითარებლობის ერთ – ერთი მიზეზი ტრანსპორტის სფეროში პირდაპირი უცხოური ინვესტიციების ნაკლებობაა

როდესაც სატრანსპორტო დერეფნის სრულფასოვან ფუნქციონირებაზეა საუბარი, კონკრეტულად კი მიზეზებზე, თუ რომელი ძირითადი გამაპირობებელი ფაქტორები განსაზღვრავს, დერეფნით ტვირთნაკადების კლებას,…
მეტის ნახვა